R E N D .

Pasy i koła pasowe - doskonałe przenoszenie mocy

Pasy klinowe / Pasy zębate zamknięte / Pasy zębate obustronnie uzębione / Pasy zębate otwarte z metra / Pasy specjalne / Koła pasowe / Tuleje mocujące Taper Lock / Płytki do łączenia pasów

pasy-napedowe

Pasy napędowe dopasowane do Twoich potrzeb

Dobór pasów napędowych

Pasy napędowe są używane od ponad 200 lat. Pierwsze pasy były płaskie i biegły na płaskich kołach pasowych. Później użyto liny bawełnianej lub konopnej z kołami pasowymi i rowkami w kształcie litery V, aby zmniejszyć napięcie pasa. Doprowadziło to do opracowania paska klinowego z wulkanizowanej gumy. Konieczność wyeliminowania zmian prędkości przyczyniła się do opracowania około 1950 roku pasów zębatych, a później do rozwoju materiałów elastomerowych wzmacnianych tkaniną.

Obecnie w przenoszeniu mocy nadal stosuje się pasy płaskie, klinowe i zębate. W porównaniu z innymi formami przenoszenia mocy, pasy zapewniają dobre połączenie elastyczności, niskich kosztów, prostej instalacji i konserwacji oraz minimalnych wymagań przestrzennych.

Pasy napędowe są przykładem elastycznego elementu maszyny służącym do przenoszenia mocy z jednego wału na drugi. Pasy to najtańszy sposób przenoszenia mocy a ich wybór zależy od;

  • Kierunku ruchu taśmy.
  • Typu przekładni.
  • Mocy do przekazania.
  • Parametrów rolki napędowej (obroty, średnica, szerokość).
  • Prędkości wału i stosunku prędkości.
  • Odległości między wałami, dostępnej przestrzeni.
  • Warunków serwisu.

Zalety pasów napędowych

Przekładnia pasowa gwarantuje spokojną, cichą i płynną pracę. Zaletą jest zdolność do łagodzenia gwałtownych zmian obciążenia i tłumienie drgań. Napędy pasowe są prostą i ekonomiczną konstrukcją, która nie wymaga specjalnej obsługi i konserwacji. Pozwala to na redukcję kosztów eksploatacji. Zużyte pasy napędowe można szybko i łatwo wymienić bez przedłużania czasu postoju maszyny. Przekładnie pasowe pozwalają przenosić moc na znaczną odległość jednocześnie pochłaniając wstrząsy i tłumiąc wibracje. Nie przenoszą natomiast napędu w czasie krótkotrwałych przeciążeń, co zabezpiecza inne mechanizmy napędu przed nadmiernymi przeciążeniami a w efekcie ich uszkodzeniem. Te wysokowydaje napędy mechaniczne dają możliwość rozdziału mocy, czyli przenoszenia napędu z jednego wału na inne.

Rodzaje pasów napędowych

W przypadku napędów pasowych zasadniczo rozróżnia się napędy kształtowe, w których stosuje się paski zębate, oraz napędy pasowane na wcisk, w których stosuje się paski klinowe i wielorowkowe. W przypadku napędów pasowych przenoszenie mocy odbywa się na ogół z blokadą tarcia, tzn. moc jest przenoszona przez siły tarcia między kołem pasowym a paskiem i odwrotnie. Bardzo często stosuje się pasy płaskie lub klinowe. Wyjątkiem od przeniesienia napędu z blokadą cierną są paski zębate (pasy rozrządu), w których przeniesienie napędu odbywa się pozytywnie za pomocą zębów przyczepionych do paska, które zazębiają się w kole pasowym.

Nasz asortyment w kategorii PASY I KOŁA PASOWE

Pasy klinowe

Pasy zębate zamknięte

Pasy specjalne

Pasy zębate obustronnie uzębione

Pasy zębate otwarte z metra

Tuleje mocujące
Taper Lock

Koła pasowe klinowe

Koła pasowe zębate

Płytki do łączenia pasów